Tuesday, October 11, 2016

antic

sedar tak sedar
dah 6 tahun usia laptop saya
beli masa tahun 2010..masa tu kat ukm tengah siapkan tesis master
dell warna pink..

so minggu lepas jumpa kawan yang terer gilas dengan GIS
punya slow melow laptop antic saya tu
sampai dah zoom in dengan paling dekat pun tak nampak nampak lagi sungai yang dicari-cari
kecewa lah i canni

akhirnya ke low yat saya weekend baru ni
format dan kena tambah ram sebab untuk analisis data saya kena guna 2-3 software
lagi yang mengecewakan saya takde dah ram yang terjual untuk laptop antic saya tu haha
nasib baik ada kedai yang jual ram secondhand untuk laptop antik2 hahaha
kesian tak? nak jual sayang...huhu

so skang dah sihat sejahtera dah laptop pink lagi antik saya ni
asalnya virus kat dalam punya la banyak sampai kalau cucuk pendrive mesti takleh baca
pastu kalau click kat mana2 website berjuta2 iklan yang keluar
stress betul...rasa nak baling keluar tingkap je laptop yang comel itewww
tapi sabor..sabor.... huhu

tahu je la kan..kalau nak tgk korean drama ke greys anatomy ke mesti buka website yg byk iklan kan
so lepas ni.....hmmm....lunch hour takleh dah la tgk greys anatomy hukhukhuk

ke low yat dengan dua orang askar ni
umar duk cakap " umar taknak gi kedai ni...umar nak gi kedai umar" 
amboi2...kedai umar? kedai mainan la tu...
fatimah ok duk dalam stroller

saya kan...kalau nak beli laptop baru
nak yang kecik-kecik je
yang boleh simpan dalam handbag...
taknak yg besar dah..berat...tak larat nak pikul huhu
tapi apa kan daya..laptop kecik takleh guna untuk software yang berat2...T_T

ok lah itu je
mari kita sambung writting guna laptop yang bebeas virus virus cinta hehe

bye!

5 comments:

k said...

Beli laptop baru!! Nah : http://www.lazada.com.my/lenovo-yoga-900-13-ultralight-2-in-1-laptop-pink-133-inch-intel-core-i7-8gb-ddrl-256gb-ssd-intel-hd-win-10-11944739.html

Warna PINK!

Ultralight, i7 - so, boleh kot carry software berat2 tu?

ape2 pun, best of luck!

sapphire said...

haha siap bagi link! TQ TQ TQ!!
good luck to you too :)

dorsett pink said...

nilam. beli jer macbook pro..ringan.. hehehe..

dorsett pink said...

i can feel u nilam. saya pun sama, kalau nak analisis data kene bukak software banyak-banyak... software yang saya guna - ENVI + ARCGIS..
and bile buat writing or baca article, saya bukak Atlas.ti..

But, so far, alhamdulillah.. laptop saya masih ok but a liltle bit slow bila bukak software berat2 tu

sapphire said...

say apun guna ArcGis intan. hari tu sebelum format n tambah ram...install ArcGis..ya Allah slow macam siput jadinya laptop saya hahaha...memang menguji kesabaran betul...