Monday, August 22

perkara ajaib



saya rindu dia
eh.bukan lelaki pandai main gitar bersuara best nyanyi lagu mendodoi nih.
semestinya en.mm kesayangan semua orang. eh nope nopess. kesayangan saya sahaja. :)
rindu sungguh.

#perkaraajaib kalaulah dia muncul di depan pintu di pagi raya nanti. saya lah manusia paling bahagia dalam dunia.



Wednesday, August 17

jalan mudah

DSCN9864-2DSCN9865-2 DSCN9867-2 DSCN9869-2
Salam  
saya bersiaran daripada office tercinta
ramai yang cuti hari nih…semua sakit…
semoga cepat-cepat sihat eh semua
(saya jaga exam sorg-sorg ke?? -–“)

ada baiknya juga kerja time orang lain cutii nih
sebab jalan yang sedia ada jem sangat lengang dan smoooooth jer
*sambil nyanyi lagu smoot criminal*
keluar rumah jam 7. 730 dah sampai office kesayangan.
parking pun tak ada orang amik. :)

semalam saya dah jumpa
satu jalan yang membolehkan saya sampai rumah setengah jam lebih awal
yeay!! *lompat-lompat*
walaupun cuma 30 minit. tapi sangat bermakna
boleh jadi sakit belakang kalau tiap hari mengadap jem
sebab tu sempat pukul gambar dua tiga keping tu
kalau tak…….sabar..sabar…sabariah…

apa-apa pun
Salam Nuzul Quran kepada semua
sama-sama kita hayati sejarah Nuzul Quran itu sendiri
semoga Allah merahmati kita semua.amin.

:)


 

 

 

p/s: sesuatu yang buruk dan menakutkan berlaku petang semalam di kawasan rumah saya. hati-hati eh semua. perompak bukan sahaja yang bermuka perompak. yang bermuka ratu cantik pun boleh jadi. Jangan lupa baca ayat kursi selalu dan ayat: HasbunAllahu wa Ni'mal-wakil (Al-Imran 173 "cukuplah Allah (menjadi pelindung)bagi kami dan Dia sebaik-baik pelindung). macam-macam orang sanggup buat untuk senang dengan jalan mudah. semoga Allah melindungi kita semua. amin.

Tuesday, August 16

air bergelombang

DSCN9858-1DSCN9861-1DSCN9862-1

Salam,
Alhamdulillah dah separuh kita melalui bulan Ramadhan
Cepat betul masa berlalu. atau kita yang terlalu busy sampai tak sedar hari ini dah masuk hari selasa minggu ketiga puasa.

Apa-apa pun semoga semua amalan kita selama ini diterima Allah. amin.

ok.bye. nak download lagu raya jap. :)

Friday, August 12

setia bersama

cats

Semua yang telah terjadi yang mengajar kita
Perlu diambil ikhtibarnya
Segala yang diimpikan atau diharapkan tak semua
Menjadi nyata

Namun setiap yang sukar ketemunya sinar
Begitulah kebesarannya
Teman yang setia bersama pada waktu duka itulah
Semulia manusia di dunia

Ku ketemu sifat itu didirimu dan
Aku rela berkorban untukmu
Kita berjanji
Walau apa yang kan terjadi
Meneruskan perjuangan ini

Bersama percaya keagungan yang esa
Bersama percayakan kita
Menuju kegemilangan rintangan menghalang
Percaya ku setia
Setia bersama

Seluas alam semesta persoalan kita
Kehidupan dan cabarannya
Setinggi ruang angkasa
Begitulah harapan kita
Abadi, aman dan bahagia

Dalam membuka lembaran baru
Ku perlu tahu kau sentiasa bersamaku
Walau bertubi rintangan kita kan gagahi
Demi mengecap nikmat duniawi

Kuatkan semangatmu
Usahakan sedaya dan berdoa
Esok tiba harinya seribu harapan
Moga dapat keberkatannya

KRU – Setia bersama

Thursday, August 11

now everyone can eat lomo


tersangat kreatif..kan?
cuba la teka apakah gerangan nya ini?
namanya camera cookie hasil tangan manjar

resepinya mungkin biasa-biasa saja
(mengikut perkiraan saya lah hehe)
buat jer butter cookies yang biasa tu
dan hiaslah dengan fondan yang campuran masrhmallow dan gula ising tu
dan tambah sedikit color oren biru atau hitam
dan ukir ikut camera kesukaan
dan..tadaaa !
boleh la kejutkan tetamu di hari raya nanti dengan ke-kreatif-an korg :)

Thursday, August 4

kenangan puasa

video

memandangkan tahun ini saya macam tak dapat balik terengganu dan berpuasa kat terengganu
jadi...untuk mengubat rindu kepada makanan kuih-muih terengganu
akok,
jala mas,
kuih bakar mini,
sri kaya,
lompat tikang (betul ke eja?),
ayam golek gong kapas,
roti jala kuah manis
dan semua jenis kuih yang bila beli kat sini, rasanya langsung tak sama

jom sama-sama siap sedia depan laptop
pasang volume kuat-kuat...

dipersembahkan....Jalan-Jalan di Bazar Ramadhan bersama Cik Sapphire dan adik-adik

:)

Monday, August 1

1 Ramadhan

Alhamdulillah
ramadhan datang lagi
semoga kita semua beroleh keberkatan di dalam bulan 1000 bulan ini
jom sama-sama kita berpuasa macam ini ramadhan kita yang terakhir

:)