Thursday, September 15, 2016

PD

kalaulah PD yang cuba saya ceritakan ni ialah portdickson
haihhhh saya lah wanita yang paling bahagia (buat masa sekarang)
sebab macam dah lama sangat-sangat tak pergi holiday
stay dua tiga hari di hotel
bangun pagi pergi breakfast
mandi manda di swimming pool sampai tangan kedut-kedut

tapi jangan nak mimpi

PD yang saya maksudkan ni ialah proposal defense
satu acara kita sebagai student post grad meng-defense-kan research kita
dihadapan 2 orang assessor yang mungkin dari fakulti yang sama atau fakulti yang berlainan
kalau kita tak meyakinkan assessor mungkin kena repeat PD hukhukhuk #mimpingeri

tapi Alhamdulillah
semuanya berjalan sangat lancar
assessor saya satu dari fakulti sains dan satu lagi dari fakulti alam bina
yang mana mempunyai bidang yang sama dengan apa yg kaji
saya pun tak kenal pun diorang. diorg pun lagi lah kan hehe

 sehari sebelum PD tu, saya punya supervisor nak tengok dulu apa yang akan saya present esoknya
nasib baiklah sv nak buat pd trial ni..kalau tak mungkin banyak persoalan yang timbul esok fuhhhh
thank you sv

saya mengaku saya memang tak kreatif sangat dalam buat slide presentation ni
sebelum kena baiki...bahagian introduction saya banyak sangat perkataan..which is not good lah kan
sape nak baca kau punya karangan kan hehehhe
bila dah kena komen dengan sv..barulah kurang sikit perkataan2 tu
satu lagi yg tak bestnya saya suka baca dari slide T_T super doper tak baguskan??? i know!!!
tapi..........skill presentation saya dah lama sangat ke laut dalam yang tak berpenghuni
but again...thanks sangat kat sv sebab buat PD trial...kalau tak........nangis tak berlagu la saya T_T

 hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba
kita cuba apa yang termampu
jawab persoalan mana yang mampu
(ada satu soalan yang saya blur yg amat sangat..terkedu saya dikerusi T_T)
slide presentation was just much better than yesterday
the way i presentated pun..way better...no more read from the slide hahahah
segala persoalan pasal objective .... ALhamdulillah...berjaya dijawab dengan agak bergaya :p

tapi kalaulah viva dengan tak dapat jawab satu persoalan tu
saya rasa......arrghhhhhh.......
semoga waktu viva nanti saya dapat jawab segala persoalan dengan penuh bergaya dan yakin 
doakan eh!!!! :)

sekarang saya tengah cuba siapkan review paper saya
one last part je lagi yg tak siap
conclusion!
doakan paper ni berjaya jadi ISI journal k! :)

No comments: