Friday, August 19, 2016

zootopia

saya ingat lagi kali pertama saya 'berjauhan' dengan mummy masa saya darjah 6
dah memang jadi azara tahunan sekolah student darjah 6 akan berkhemah kat padang sekolah
satu malam camtu je kot..saya tak berminat nak join pun sebenarnya... 
tapi memang diwajibkan dan mummy pun cakap ok..jadi ok kan je la
berkhemahlaa kat padang sekolah..sekali hujan plak malam tu
semua student diarahkan tidur dalam kelas..
biasalah bila beralih tempat susah sikit la nk lelapkan matakan
malam tu...dah lewat dah kot...saya nampak seseorang kat meja cikgu
saya rasa tak mungkin malam-malam cikgu buat kerja lagi kat meja cikgu..dalam gelap plak tu
jadi tutup muka dengan selimut dan tertidur sendiri...
fuhhh..

kalai kedua plak...tak jadi...haha
lepas dapat result upsr...saya dapat tawaran ke Tun Fatimah..
(macam tak percaya juga..tapi itulah hakikatnya hehe)
tapi saya cakap kat mummy...tak nak pergi...
saya pun kurang pasti kenapa hahaha..mungkin merasakan diri ini kecik lagi kot
mummy pun cakap ok...jadinya bersekolah la saya di sekolah harian biasa

kali ketiga ialah bila dapat masuk mrsm kota putra
kali ni saya yang apply dan memang saya nak pergi sangat
entah kenapa..mungkin nak merasa suasana baru kot hahha
mummy cakap ok...jadinya dapatlah A sikit je untuk spm sebab banyak sangat main hahaha

saya tak pasti apa perasaan mummy masa lepaskan saya masuk asrama
itu kali pertama betul2 berjauhan...sebelum kalau ada lawatan ke apa ke mummy memang tak benarkan
tapi saya rasa dengan berat hati juga mummy benarkan saya pindah sekolah
sama perasaannya bila satu hari teacher Umar cakap akan ada lawatan ke zoo
saya macam...oh mannnn....boleh ke umar dalam bus tu nanti
ok ke umar kat zoo nanti..kalau dia panas canne...
pergi zoo je pun...perasaan dia macam nak hantar masuk sekolah asrama haha

jadinya 10 Ogos yang lepas berlakulah hari ini dalam sejarah
umar pergi ikut lawatan ke zoo dengan kawan kawan dia yang lain
naik bus sekolah tanpa mummy disisi hukhukhuk
saya tengok parents lain pun camtu...anak-anak happy je dapat naik bus..parents yg lebih2 haha

plannya memang tak nak ikut...sebab biarlah umar merasa macam mana naik bus dengan classmate dia
pergi tengok animals dengan teachers semua...kang kalau mummy ikut nak menepek dengan mummy je
sekali...tiba-tiba mummy pun terikut sekali join lawatan hahahah dasar sangat kan 
nasib dapat tiket murah ... rm80 sekali dengan makan...kalau tak mau ratusan gak kan :)
ni zoo kecik je...wild life park kat sunway lagoon tu je..bukan ke zoo negara pun...
tapi dia punya risau lain macam betul hahaha

 Class of 2016 - Ibnu Kathir

penat juga berjalan kaki round satu wild life park ni
walaupun takde la besar mana pun tapi...dengan keadaan sekarang..fuhhh..mencabar sungguh
umar dan kawan-kawan happy betul tengok
waaa...sini,...waaaa...sana
maklum la bukan selalu dapat jumpa animals ni semua kan
selalunya tengok dalam Zootopia je hehehe

umar dan cikgu kelas 

akhir sekali 
thanks so much kepada teacher teacher umar yang sangat pandai mengawal 20 orang budak yang 20 macam ragam
kita yang 2 orang pun rasa nak pengsan..apa tah lagi 20 orang...
konsep dia senang je..parents bagi kepercayaan kepada teacher..teacher pegang kepercayaan tu dengan baik
dan semuanya akan berjalan lancar...in shaa Allah... :)

next time nak bawa umar dan fatimah ke zoo negara plak
hari tu banyak juga animals yang takde
macam giraffe, elephant, tiger, monkey
next time ok Umar


No comments: