Friday, July 15

raya di Semenyih

masuk raya kali ni ... kiranya dah 5 tahun saya beraya di semenyih
masa first time dulu sedih juga la..sebab teringat kat mummy...heheh
lama-lama ok dah...biarkan berlalu cepat-cepat
beraya sana sini...makanya tak terasa sangat... :)

so theme color tahun ni ialah royal blue
tersasar jauh dengan keluarga semenyih yang lain
diorg pakai baju pink (baju time adik ipar kahwin baru2 ni)
jadinya biru dan pink nampak sangat contra disitu
tapi abaikan sahaja hehehe..yg penting cantek dimata ku haha

kisah baju raya plak
puasa kali ni berat turun banyak
sebabnya baju raya yang dah siap saya tempah bulan 5 hari tu tiba2 muat
 elok je...hahaha...kita ni dah siap beli baju baru..sekali muat plak
tapi ok lah...boleh sedondon dengan fatimah (guna kain yang sama)
perut pun tak nampak sangat...
baju umar...aboh yang carikan..


kalau raya kat semenyih,,menu dia memang lain sangat dengan terengganu
mennunya: lontong, rendang paru, rendah ayam, rendang daging, ketupat, kuih muih, teh o
kalau terengganu: ada nasi minyak, nasi dagang, sate, kuih muih, air gas
jadi kalau pergi beraya kat rumah sedara yang hidangkan nasi tu..bertambah semua orang makan
ye la...akhirnya nasi juga yang dicarikan :D
 cuma tahun ni...ada kelainan sikit sebab mak buat ketupat daun palas..buat sendiri ok
belajar dari facebook hahaha comel...tapi menjadi juga...


macam biasa raya pertama akan beraya kat rumah sedara-mara belah KL ni je dulu
selalunya kat area cheras dan kajang
lepas tu beraya kat Mambau, Negeri Sembilan...
raya kedua baru balik melaka...keluarga sebelah arwah ayah...
seronok juga...umar plak...tiap kali masuk kereta mesti tanya...
"kita nak pergi raya rumah sape ni"
macam la dia tahu raya tu apa..huhu...yg umar tahu raya kita pakai baju cantik..kasut choo choo train yang baru huhu....

raya ketiga
pagi-pagi dah gerak balik Ternegganu
jadi camtu je la raya saya kat semenyih
biasa-biasa je..sederhana tapi meriah
dapat jumpa saudara-mara sebelah en.MM yang jarang-jarang sangat dapat jumpa
(sampai sekarang saya tak ingat lagi mana satu mak ngah..nek long..etc)

ok lah
jumpa lagi di lain entry
nak makan kuih raya jap
bye!!

1 comment:

azri said...

comel sgt gmbar tdo pakai baju biru tu..