Tuesday, July 19

raya di Terengganu

seperti yang diberitahu atau yg diketahui melalui IG ke apa
saya balik Terengganu pada hari raya ketiga
raya kali ni lain macam sikit
sebabnya lebih kepada jalan-jalan di terengganu haha
(asal balik terengganu tak gi beraya pun tak pe..dasar sangatkan?)
ada la dua tiga buah rumah saya pergi beraya
tapi kebanyakkannya jalan-jalan cari makan hehe
(mengidam banyak sangat...itu yg jadi masalah tu huhu)
selamat ke bandar Kuala Terengganu yang tak ada apa2..cuma Kedai 2ringgit yang disukai ramai
 
sesampai je kat Trg, saya tukar baju raya pergi beraya kat rumah sepupu
disebabkan dari raya pertama tak jumpa nasi..
sampai je rumah sepupu...dia punya hantu makan menusup masuk dalam badan hahah
makan sampai tak ingat...nasi beriyani plak tu...sampai satu gambar pun lupa nak amik
nampak sangat kelaparan nasi...(bini sape la tu)
lepas tu kerumah mak sedara...kat sini makan kuih muih je...
pastu ke rumah kawan sekolah masa mrsm dulu..kat chendering
kami semua satu kelas dulu masa kat mrsm kopu. suaminya nadirah tu class president dulu
entah macam mana lepas lama berhenti sekolah contact balik tuptup nak kawen dah hehe jodohkan
yg suami saya plak...dulu mertua saya ada kedai fotostat kat chendering ni..sebelah je la dengan kedai runcit nadirah ni...jadinya...sefamily memang kenal la dengan keluarga The Masri ni....saya je yang tak tahu kewujudan en.MM ni walaupun adik ipar duk belakang saya je dalam kelas hahaha...planning jodoh yg dah dirancang ni pelik betul ... gi mari gi mari jumpa orang yang berkaitan juga kan... :)
 
lepas berraya...alang-alang dah kat chendering...kita singgah la kejap ke Pantai Pandak
pantai yang kenangan sangat ...zaman kecik kecik dulu...
dulu masa arwah Ku ada...semua naik jeep suzuki pastu park betul2 tepi pantai...pastu tangkap ikan ke ketam ke...malam tu bakar terus tepi pantai...mami plak bawak bekal nasi goreng, kepok keping, air nescafe panas-panas...aduhhhh...sedap sangat..... :)

hari hari seterusnya jalan-jalan makan kepok panas-panas
jalan-jalan makan nasi padang shofinaz tepi pantai
jalan-jalan cari roti paung special
umar paling happy..sebab dapat ain pasir pantai..
sampai ke hari ni asyik ajak gi main pasir je huhu...

 
bestnya balik terengganu...
hari Khamis ni nak balik lagi..weehoooo
sebab ada kenduri sepupu ..lawan orang terengganu gak...
tak sabarnya nak makan nasi minyak kenduri kawen hehehe
pastu nak makan ikang celup tepung PokNong yang glemerrr
hari tu raya...dia tak buka lagi.....

camtu je la raya kat terengganu
banyak makan sampai sakit gigi ni haa T_T
tapi yg penting puas hati hahah

ok lah..
sekian
bye
selamat hari raya



No comments: