Monday, August 3, 2015

open house

 

sekitar open house aka breakfast aka family reunion di rumah sepupu di Bukit Jelutong Sabtu lepas
antara open house atau makan-makan yang paling saya tunggu hahaha
sebabnya seleksi makanan mesti sedap-sedap
ada mee rebus, ada bihun goreng, ada spagetti aglio olio, ada nasi dagang, ada lemang ketupat dan rendang
ada triffle, ada victoria sandwich cake, ada tiramisu
ada biskut raya, ada kek lapis raya, ada kerepek pisang

kerepek pisang walaupun nampak simple dan biasa-biasa aje tapi sebenarnya memainkan peranan penting juga tau hehe. misalnya bila dah perut dah penuh dengan mee rebus untuk merehatkan perut boleh la mengunyah kepek pisang dulu. lepas tu dah ok sikit bolehlah merasa nasi dagang pula heheh
bijak tak? strategi pemakanan saya? (dok kelakor lansung!)

sebenarnya open house kali ini lebih kepada family reunion (tapi ramai juga yang tak dapat datang) tapi ini dah kira ok cuma kalau semua dapat datang lagi best! dapatlah bercerita itu ini dengan mereka-mereka yang sebaya hehe kalau dengan yang berumur sikit tu bercerita sikit-sikit je. kena control ayu sket. kihkihkih.
yang lelaki pula lebih suka bercakap hal-hal politik. al maklumlah ada seorang cousin saya bekerja di kerajaan di bawah pejabat PM. jadinya segala macam cerita politik di soal. tapi macam biasa. itu semua rahasia kerajaan. jadi cousin lebih zip-kan mulut. hehe. baguskan? :)

ada anak sepupu saya yang juga sedang sambung phd di UTM. kalau jumpa dia ni mesti bertanya hal-hal study. dah buat apa? tesis dah tulis banyak ke? saja menanya soalan-soalan yang boleh menambahkan rasa nak makan hahaha tapi ok la. ada geng dalam family. jadi sedara-sedara yang lain macam dah faham situasi student phd. lama cepat tu perkara biasa.

IMG_0991[1]nampak sedapkan? memang sedap pun. hehe. patutnya breakfast je. tapi terlajak sampai ke lunch. bayangkanlah berapa kali round nasi dagang saya makan?

IMG_0994[1]
bila Pak sepupu sama baya dengan anak sepupu. Rania patutnya kena panggil Umar dan Aiman sebagai uncle. dan Rania kena panggil saya nenek Nilam??? oh nooo. ‘muda’ betul rasanya. hehe

IMG_0997[1]
sebahagian daripada anak-anak dan cucu-cucu dan cicit-cicit dan cuit-cuit Haji Abdullah dan Hajjah Wan Zainab. mungkin satu hari kita kena buat reunion besar-besaran. baru cukup!

IMG_0969[1]
dan ini cucu yang ke 24. Macam sudah GEMS sikit kan. (sape ntah yang cakap saya kurus). nah ini buktinya. hmmm. gambar yang GEMS kita letak kecik kecik je. takyah besar-besar sangat lah. hehe

ok itu je.
rumah sape nak buat open house minggu ni?
saya nak datang menyerang ni :p

No comments: