16.7.14

2 tahun

Hari Ahad yang lepas
bersamaan 13 Julai 2014
genaplah umur encik Umar kita 2 tahun

kejap je kan
tiba-tiba je dah dua tahun dah
besar dah

tapi memandangkan tahun lagi sekali harijadi umar jatuh dalam bulan puasa
jadi takde nak sambut meriah-meriah sangat
hajat di hati kalau boleh nak la buat makan-makan sikitkan
tapi takpe laa
tunggu Umar besar sikit lah
tunggu Umar dah pandai menghargai hadiah orang bagi
tunggu Umar dah 5 tahun ke
atau tunggu rumah baru siap
baru kita buat parteeyyyy kikikiki
(sape yang nak berparty sebenarnya ni???)

jadi Ahad lepas
just jalan-jalan je
dan membiarkan Umar pilih sendiri hadiah apa dia nak
jadinya dibiarkan dia “histeria” dalam ToysRUs

geli hati tengok Umar diberi kebebasan dalam ToysRUs tu
sebab biasanya dia duk dalam stroller je
kalau dibiarkan memang tiap kali pergi pun nak beli mainanlah jawabnya
jadi kali ini awak merdeka ye encik Umar :)

jadi nak tahu Umar pilih apa?

IMG_8432
tadaaaa!!!
pilihan yang bukan main lagi  kan
pandai tau

tapi takpe lah
setahun sekali
jangan mintak hari-hari sudah
pengsan mummy & aboh

apa-apa pun
hadiah tu apa lah sangatkan nak dibandingkan kehadiran Umar dalam family kecil kami ni

dulu berdua
sekarang bertiga
apa-apa nak buat mesti fikir “Umar nanti canne?” “Umar nanti sape nak jaga?”
dua soalan yang selalu terlintas bila mana nak ke mana-mana atau nak buat apa
lebih-lebih lagi kalau tima Aboh kerja 3 bulan
lagi lah diri ini kena fikir macam-macam sorang sorang

IMG_8434

IMG_8435

Mummy harap

Umar membesar menjadi anak yang soleh
dengar cakap mummy dengan aboh
jangan tinggal sembahyang
rajin-rajin baca quran selalu
sentiasa jadi good boy untuk semua orang
jangan menyusahkan semua orang
pandai-pandai bawa diri
belajar rajin-rajin

benda ini akan mummy ulang setiap tahun sampai bertatu dalam fikiran Umar hikss

sebab mummy sayang Umar sangat sangat
sebab semua orang sayang Umar

terima kasih sebab menjadi hadiah yang paling bernilai dalam hiudp mummy dan aboh
love you always!!

IMG_8471

1 comment:

azri said...

salam..lama x singgah kt sini.da besar da umar..hensem! semoga menjadi manusia soleh..