Wednesday, June 11

maid

terbaca entry terbaru vivy yusof hari ni
(sepatutnya baca journal atau apa-apa yang berkaitan dengan tesis..tp......)

saya pernah ada pengalaman tinggal dengan maid
suatu masa dahulu
masa kecik-kecik
dulu maid kebanyakkannya orang kita
yang tinggal berdekatan dengan rumah
jadinya datang pagi balik petang
kalau sesiapa yang ada maid dari indonesia tu kira macam dah kaya r tu hiks
(sendiri buat tafsiran)

umar pun pernah ada pengalaman tinggal dengan maid
iaitu semasa tokmanya ke UK sebab adik bersalin
masa tu Umar baru 4 atau 5 bulan kot
baby sangat lagi

hari pertama tinggal
berdebor sungguh
nak buat canne..terpaksa
sorry umar...mummy sangat-sangat terpaksa
sebab tak sape dah yang boleh jaga
plan sebelum sebelum ni
kononnya nak hantar ke situ ke sini tergendala secara tiba-tiba
(sedih sangat time tu)

maid ni jaga umar sampai lah tokma balik dari UK
tiba-tiba dia cakap nak ikut teman yang kerja di restoran

bila fikir-fikir balik kelakor pun ada
geram pun ada
entah lah

beruntunglah siapa yang dapat maid yang baik
yang pandai masak
yang anggap anak kita macam anak dia jugak
bila baca maid yang dera anak la..buat macam2 kat anak majikan
rasa macam.......................malas baca..takut sangat

rezeki setiap orang tu memang lain-lain kan
ada yang senang
ada yang susah

semoga kita semua dilimpahi rezeki yang berkat
walau dalam bentuk apa sekali pun.
ameen.
:)

No comments: