Wednesday, March 26

Salam takziah



download


tahun 2010
masa tu bulan puasa
kami adik beradik sibuk tengah siapkan tempahan kek lapis untuk raya
tiba-tiba dapat call daripada adik yang lain
katanya Ku dah tak ada

memang kami tak rapat dengan Ku mahupun dengan adik-adik yang lain
tapi bila dengan panggilan telefon yang sangat tiba-tiba macam tu
memang sangat terkejut sangat sangat


sesungguhnya mati itu pasti kan?
Allah tak akan cepatkan atau pun melambatkan sedikit pun
minggu ini sahaja macam-macam berita kematian kita dapat
MH370, penyokong-penyokong Morsi
dan awal pagi tadi kita semua dikejutkan pula dengan pergi fashion blogger terkenal, Ami Schaheera
Arwah meninggal akibat daripada penyakit leukemia


mungkin kita tak kenal siapa mereka semua ni
tapi sedikit sebanyak memberi impak kepada kita

dari tadi
dalam fikiran asyik duk fikir
katakan satu hari saya juga dipanggil Dia
siapa yang nak jaga makan pakai umar?
siapa yang nak masakkan lunch untuk en.MM?
:( :( :(


Al-fatihah untuk semua yang sudah pergi meninggalkan kita.
Semoga aman bahagia di sana.
Amin

2 comments:

Vee El-Dina said...

byk berita sedih yg menimpa negara kita :'(

Nielam.. Vee beli stroller twin tue ms warehouse sales kt Puchong aritu =) tp nk let go sbb ank2 dara xmo naik plak uwaaa..

klu nielam nak.. pm Vee ye or sms 012-6498084 =)

sapphire said...

hihi thanks Vee
nanti kalau dah beranak dua saya sms k..skang satu baru :)