Thursday, January 17, 2013

big fat breakfast


saya namakan sarapan saya ni sebagai sarapan besar lagi menggemukkan 
atau dalam bahasa lainnya big FAT breakfast
atau kalau nak macam ala-ala sikit english breakfast ecehss :)


kita terus ke bahan-bahanlah yer


Bahan-bahan: (untuk dua orang makan)
1 biji potato (rebus dulu utk cepatkan proses menggoreng nanti)
1 biji tomato (dipotong sederhana tebal)
2 biji bawang besar (dimayang)
2 biji telur
2 keping burger daging (saya guna lebihan burger bakar dulu)
sedikit garam, black pepper 
olive oil 


Cara-cara:
layukan bawang besar dengan sedikit olive oil
perisakan dengan sedikit garam 
potato yang direbus tadi dipotong sederhana tebal
saya guna kuali leper (yg macam org nk goreng roti canai tu)
saya masukkan semua sekali (potato, tomato, daging burger)
lemak2 dr daging burger tu akan bagi satu rasa yg best kepada potato & tomato
last sekali goreng telur


cara nak hidang,
bahagikan semua benda kepada dua
satu untuk awak, satu untuk saya
taburkan black pepper untuk bagi rasa pedas2 sikit
dan siaplah.... :)

makan ni tak muak sangat
kekeyangan tu boleh tahan sampai 2 jam je. 
(bagi perut mcm saya lah hihi)

 ok.
boleh try untuk breakfast hujung minggu nanti

bye.

No comments: