Sunday, April 1, 2012

melaka dan terengganu

minggu lepas saya balik Terengganu
semalam saya ke Melaka
esok pulak ke Kuala Lumpur
hmm..? :p
banyaknya jalan

balik Terengganu sebab majlis bertandang adik
ke Melaka pulak sebab officemate-nya wedding
to be specific, Krubong, Melaka
nak cari Bandar Hilir pun sesat
apa tah lagi Krubong yang namanya pun pertama kali saya dengar
memang mencabar-menguji-emosi dan kesabaran sungguh

saya rasa Melaka perlu perbanyakkan sign board
senang sikit untuk orang bukan Melaka yang tak ada papa&mama go ni hikss

memandangkan kesesatan telah mengganggu emosi dan juga masa
makanya tak jalan mana pun
cuma ke jusco dan ke bandar hilir
teman adam main playground dalam jusco
dan naik beca dari parking ke bangunan merah
dan belikan adam kereta mainan :D

dan sebagai penutup marilah kita tengok gambar yer anak-anak...

adam tak habis-habis dengan sun-moon-sun rise-good night-good morning.. dan ayat paling mengade saya dengar "gone into the sea..." apa yang gone pun tak tahu lah..:)

akhirnya sampai ke Tanah Merah, Krubong... dah jumpa land mark pun boleh sesat lagi.. haihhh...rumah pengantin adalah di hujung sana.. 

selepas lauk kenduri yang tersedap saya pernah rasa, iaitu di rumah syira...lauk kenduri kat rumah kak intan yang kedua tersedap pernah saya rasa...hikss... mungkin sebab dimasak sendiri guna kayu api tu yang tambah-tambah sedap tu kan..? kenduri kat hotel 5 bintang pun tak boleh lawan... :)

ini bukan kali pertama saya naik beca. tapi kali pertama bagi adam. dulu masa tinggal dengan wan kalau mummy ada kerja, selalu jugak ikut wan ke pasar payang naik beca. atau pun kalau tak sempat nak ikut (sebab wan ke pasar awal pagi. dan selalunya mesti tak bangun lagi), bila wan dah sampai kat rumah, saya adik-beradik mesti mintak pakcik beca tu bawak kitorang round-round kejap.. 4 org satu beca...kesian pakcik.. :p

dan kucing joget-joget yang tersangatlah comel... joget-joget dengan lagi shania twain lagi tu... :p


sekian...
cerita pasal terengganu tunggu next episode
:)

No comments: