Monday, March 19, 2012

ceritera hari ahad

saya rasa sekarang musin orang Malaysia pergi buat umrah
sebab macam tengok gambar samada kat facebok ke twitter ke
ramai jugak kawan-kawan yang baru pergi dan baru balik dari sana

semalam saya ke KLIA
untuk hantar mak saudara saya, Cu Ton dan saudara saya Awin
buat umrah..memang dah niat cousin saya nak buat umrah sebelum SPM tahun ni
semoga Cuton & Awin selamat pergi dan selamat pulang

Cik Pin, Awin, Cu Ton & Mummy
Macam adik beradik kan..? :)
Semoga selamat semuanya. Jangan lupa doakan Lang sekali.  :)

ini cara saya masak ayam goreng rempah
simple tapi sedap eceh.. :p

Resepi:
Rempah kari ayam atau daging
Serbuk kunyit
Serbuk cili
Garam

semuanya secukup rasa
bergantung kepada berapa ketul ayam yang kita nak goreng
saya suka letak bahan-bahan tu secara berlebih-lebih tamak haloba
sebab baru terasa rempahnya

ini ayam goreng rempah cara saya la..cara bujang..
*bujang lah sangat*
kalau nak lagi sedap boleh follow resepi ini, ini, ini atau ini... :)

Selamat mencuba!

No comments: