Tuesday, January 24

idam-mengidam

 

Dalam minggu lepas ,
saya ada sebut dalam status saya…Fullscreen capture 2412012 70723 PMkadang-kadang kita teringin sangat nak makan benda yang tak ada depan mata
tak kira la awak mengandung ke tak ke…mesti pernah rasa macam tu kan?
betul tak? :)

kalau yang senang-senang tu boleh la masak sendiri
tapi kalau yang susah?HOW meh?


minggu lepas tiba-tiba saya rasa macam nak makan :
nasi lemok ikang (nasi lemak ala Terengganu)
nasi minyok Terengganu
Laksam
ikang celup tepung yang kat Teluk Ketapang tu
roti paung panas-panas

uihhh sedap nye…

tapi betullah
kadang-kadang rezeki tu betul-betul datang tanpa disangka-sangka
tiba-tiba mummy bawak roti paung dari terengganu
pastu ahad lepas SIL masak nasi lemok ikang guna ikang aya (tongkol) plak tu
siap dengan sayur kangkung…uiiihhh…sedap betul :D

nak tambah tapi nnt perut ni klu terlebih makan dia memberontak plak
makanya, makan je secukupnya sahaja…

thanks yer kesayangans :)

misi mencari nasi minyok, laksam dan ikan celup tepung akan diteruskan pada 4hb nnt hiks

402071_10150500876824423_587294422_8773476_1887038856_n 407490_10150509239874423_587294422_8800326_340566625_n 409196_10150505304669423_587294422_8787177_1409985544_n

dan cuti raya cina tak banyak program pun
selain misi habiskan sekotak limau cina pemberian bos
(satu lagi rezeki yang datang tiba-tiba)
yang lainnya…
macam banyak beratur dan mencuci mata melihat mat-mat bangla dan myanmar di Genting
haihhhh….memang silap percaturan
kononya cuti raya tak ramai org. sekali penuh macam ribuan lemon.
memang menguji kesabaran…tapi sempat la jugak naik Rio Float hiks :D


sekarang ni dah kat rumah shah alam
esok dah start kerja
yang lain dah balik kolej dan asrama
balik ke pangkal jalan. huhu

kena siapkan nota kuliah
macam nak kena plan betul2 untuk kelas2 akan datang
supaya tak kalam kabut macam sebelum ni.


gambar-gambar kat atas tu apa yang sempat saya snap sepanjang di Semenyih.

bye,
nak magrib dah. :)

7 comments:

deena awanis said...

kak nilam, genting highland tu kalau raya cina dengan christmas, jangannnnn lah pergi..ramai yang amat orang..lebih dari masa lain!!

sapphire said...

itu la psl...tak tahu boleh SERAMAI tu....tensen gila... :D

azri said...

nk cite psl mengidam.wife sy asl srawak..ms 5bln dia mtk buah 'tebuluh' n buah 'dabai' kt cni sy x prnh jmpe.ade kt srawak je rsnye..tp nsb baik ms tu tgh berbuah..alhamdulillah kakak ipar tlg pos..

zakirah said...

Jom berinstagram!

sapphire said...

azri:: haha...pengsan! nak tak nak kena tunaikan gak kan.... nasib baik tgh musim :)

umi: jom! :)

azri said...

smlm kuar cite pasal buah dabai kt buletin utama..nsb baik wife x mtk lg..hehehee..

azri said...
This comment has been removed by the author.