Thursday, December 16, 2010

Terengganu Kita: Sarapan Di Mana

 

hye selamat pagi semua
harap semuanya sihat sihat belaka
saya pun sihat hr nih..berbanding smlm
smlm selsema menyerang lagi
hidung da jadi pink

dalam
episod akhir Rancangan Terengganu Kita
saya nak bawak korg semua breakfast ala terengganu kita

kawan saya dari muor ada cakap
diorg kt sana paling soho pagi pagi makan sate
elelelele..abes cool la tu?? hehe
*sorry org muor..main main saja*
mmg cool pun..mana nk dpt sate pagi pagi?

ok
kalau kt terengganu kita
pagi pagi da makan berat
contohnya nasi lah
bak kata org
kat terengganu
cara makan dia
pagi - makan mcm raja - makan nasi
tengahari - makan mcm ketua raja - makan nasi lebih lauk
petang - makan mcm anak raja - makan kueh
malam - makan mcm org nak diet - makan lebihan lauk tengahari

so
ahad lepas
sebelum bercengkerama dengan encik mm di pantai batu buruk
ktorg breakfast dulu di satu gerai kat area Jalan Sultan Mahmud (kalau tak silap)
tempat nih betul2 di persimpangan 4 penjuru traffic light
ada tiga gerai kt situ
korg boley pilih nk yg pergi yg mana satu
dan ketiga2 gerai nih jual benda yg sama
nasi dagang-nasi minyak-nasi lemak-nasi kerabu-laksam laksa-kuih2-mcm mcm lagi

pagi tu
ktorg pilih gerai yg salah heee
sebab mknan yg di-kepinginkan selama nih xde
saya nk sgt mkn laksam
encik mm plak kepingin sgt makan nasi dagang
hee..xde rezeki kot
last skali saya makan nasi minyak lauk gulai ayam
encik mm plak mkn nasi kerabu ayam bakar
yumm yummm

ok kalau singgah terengganu
xyah la mkn kt hotel-makan westernfood- tak kenyang tu
keluar la jalan sikit da boley makan mcm mcm jenis makanan terengganu

bye

:)

No comments: