Wednesday, April 20, 2016

the incredible


sejak pengalaman buat labwork masa master dulu
saya rasa macam tak nak dah buat labwork 
(masa tu baru habis labwork master..jd fikir kalau buat phd mmg taknak dah buat labwork)
tapi sekarang nak tak nak kena cuba cuba menyayangi labwork sepenuh hati
meaning ... kalau result tak cantek kenapa boleh jadi tak cantek
kalau tiba-tiba sample jadi putih tak kuning macam yang lain..kenapa? kenapa?
light yellow yang macam mana kita perlu tentukan sebelum masukkan 1ml starch
benda-benda macam tu kadang-kadang buat saya jadi penat LOL
tapi sebenarnya untuk masa akan datang akan menjadikan lebih mudah untuk saya buat report
atau tulis kat chapter result & discussion nanti
tapi penat dia Ya Allah Ya tuhan...sampai boleh termenangis tak tentu pasal hahaha
saya tak tahu mungkin sebab tengah pregnant
atau penat yang berpanjangan yang tak berkesudahan
balik buat lab tempuh jalan jem
balik rumah melayan umar fatimah masak basuh baju segala benda
dan esok sambung lagi
benda-benda canni buat saya rasa nak ada maid
so balik rumah makanan dah tersedia atau baju dah terlipat cantek dalam cabinet
hal-hal mandikan fatimah umar boleh buat sendiri
tapi tak boleh...kalau saya bergaji lain cerita...
en.MM pun komen dia whatsapp hari ni esok petang baru reply
kadang-kadang jauh disudut hati nak je en.mm kerja normal 8pg-5ptg
tapi dengan keadaan sekarang mana boleh mengade-ngade sangat
dia berkorban saya pun kena berkorban juga
saya taknak jadi supermom sampai kepenatan sepanjang  masa
saya taknak...please...
penat itu tak best
#menangisbawahmeja

No comments: