Wednesday, January 6, 2016

hello 2016

cuti tahun baru yang lepas
ramai yang habiskan masa ber-holiday dengan family
family saya? stay at home je sobsss
sebabnya saya samplingkan on 29th pastu kena sambung buat labwork sampailah new year eve
makanya bertapalah kita di lab dan dirumah
pastu kena siapkan report lagi
pastu............
double the sobsss T_T
#postgradstudentproblem #dontblamenajib #takdekaitan

jadi on new year eve
saya kena siapkan e.coli test
sambungan daripada semalam punya test
dan Alhamdulillah this time e.coli is showing up woohooo
clap!! clap!! clap!!

cantik tak? cantik kan? hahaha
the blue dots are the e.coli yang sebelum ni malu-malu nak keluar
saya tak tahu apa yang silap dalam labwork yg lepas
either the dilution or the temperature 
tapi kali ni Alhamdulillah

tahun baru dimulakan dengan merasa ice cream nyor huuhu
the famous sangkaya
kedainya baru buka kat Plaza Masalam. sebelah rumah je. so kena try lah
yang saya makan ni harganya ialah RM10.50
ada 4 scoops dan ada 2 flavor iaitu coconut and thai tea
saya pilih coconut
bagi saya biasa je...macam makan ice cream pakcik2 jual atas motor round kat rumah tu
heee...sorry.... tapi sbb nak rasa kan...
lepas ni tak rasa dah kihkihkih

malam tu the chef Aboh beraksi di dapur dengan kepakaran western foodnya
kali ni lamb chop with black pepper source, mashed potato and steam veges
sedap menjilat jari kihkihkih
mashed potato yang paling sedap kalah kfc punya kalah restoran lain punya hahahaha
#jangancakapakaktakpayung
chef aboh kalau bab masak western food ni dia memang pakar
tapi lama betul prosesnya...dan habis kecah dapur ku yang bersih itewww

tengahari esoknya pula giliran saya pulak masak masak
sebab dah lama tak makan nasi ayam
makanya ber-nasi ayam lah kita pada 2 januari 2016
resepi boleh follow kat sini
kali ni nasinya menjadi baik punya
cili nya pun menjadi
kira menjadi lah kali ni

akibat sikap yang mudah terpengaruh dengan apa sahaja yg ada di media sosial
terutama sekali Pinterest
dengan bersemangatnya terhasillah my very first Surprise Inside Cake wohooo!!!
kurang menjadi sebab star tu sepatutnya kat bawah sikit
sebab terlebih letak base-nya. jadi dia naik lebih
next try kena letak sikit je bestnya
dan star tu buat nipis2 je..
umar paling "wauuu wauuu ada star dalam cake umar" hehehe

kajol memang cantik kan? makin cantik
shah rukh khan plak handsome ... macam dulu dulu
filem ni cantik...iceland memang cantik
pernah tengok story of walter witty? yupss...tempat yang sama
cuma saya rasa jalan cerita diwale ni biasa je..typical...
saya bayangkan se-power kuch kuch ho ta hai atau pun kabhi kushi kabhi gham
meleset....hehehe..tapi still ok
ada part yang lawak...ada part yang sweet sweet...
akan tgk lagi sekali..tp bukan kat wayang #bazirje tengok kat rumah je

last sebelum school starts dan labwork menanti untuk disiapkan
ke taman layang-layang, kepong
first time ke sini
best...umar berlari lari 
"kite batman....tu kita banana...besarnya kita frozen" haha tak habis2
fatimah makan je kerjanya
first time juga saya berjaya terbangkan layang layang
senang je rupanya hehehe

so thats sum up my new year weekend
i guest a good start for a great year ahead amin...amin...


oh, saya dah  jumpa planner yang best
tak pasti apa namanya..tapi harganya cuma rm12 
macam agak murah gak kan..
tapi tak beli lagi hehehe (dah masuk hari ke 6 dah ni)
tgk lah canne..

bye!
 

No comments: