Tuesday, May 8, 2012

scones

ini kali pertama saya makan scones
kalau korang tengok channel mesti pernah tengok chef-chef masak benda ni
tapi scones kali ni bukan saya yang buat
adik saya yang buat kikiki
saya balik kerja hari ahad
dengan perut yang kosong-kelaparan-sampai rasa macam nak makan kerusi meja
buka pintu terbau sesuatu yang macam biskut. macam roti pun ada
tapi apa-apa pun orang melayyu mesti nak cari nasi dulu
lauk: pacari nenas, daging masak merah, ikan pekasam goreng garing

scones
kalau ikutkan lidah saya
dia macam roti nak ke biskut
keras dia macam biskut nak ke roti
haa macam mana tu hihihi :)

bak kata emi
sonang jah nak buat benda ni
pumpangpumpangpumpang
siap...!

 makan panas-panas
belah dua
sapu butter banyak-banyak
sapu jem
dan ngap!
yumssssssss... :)



resepi?
saya tak sure adik follow yang mana
tapi korang boleh follow [1] , [2]  atau [3]

selamat mencuba!!
:)

No comments: