12.3.12

tentang hujung minggu

bila first time mummy cakap
nak ikut rombongan ke Baitul Maqdis
saya rasa empat-empat orang mcm bimbang
yer la. Baitulmaqdis..macam bahaya je

semua macam
kenapa tak pergi Australia ke Korea ke Jepun ke India ke
mummy kata "nehi" :p
alasan mummy cuma satu; nak melawat semua tempat yang ada sejarah Nabi
dan kali ni mummy nak melawat 3 buah masjid. termasuk Masjid Al-Aqsa

sepanjang mummy kat sana
mummy cakap askar merata-rata
senapang memang anytime je nak tembak ke apa
ada dua orang kena tahan dan tak boleh masuk
sebabnya tak pasti. lupa dah.

dan semalam mummy dah selamat sampai Malaysia
yang paling rugi mummy kata tak dapat nak ambil gambar buat kenangan
sebab segala benda yg buat daripada besi adalah dilarang sama sekali di bawa masuk
cuma ada gambar dekat Masjid Al-Aqsa...

mummy sempat ke batu tergantung
dan ke gua di mana ada dalam Surah Al-Kahfi
yang ulama-ulama tidur selama ratusan tahun tu..
dan banyak lagi yang sayangnya tak dapat ambil gambar
haihh... bila la turn saya nak melawat tempat-tempat bersejarah ni....
satu hari..... amin amin..

hmm.
tentang apa yang masak jumaat lepas
cuma asam pedas ikan tenggiri yang tak menjadi. LAGI. kecewalah I macam ni.
makan bersama ayam goreng rempah dan kacang buncis goreng
saya rasa tak menjadi sebab cili boh yang beli. bukan cili boh yang mummy buat.
resepi saya ambil dari sini


dan ini tempahan pavlova di pagi hari Sabtu
terima kasih kepada Cik Noli (maaf kalau silap nama)
kalau sesiapa yang lain yang berminat..boleh call Cik Emy di 0133189358 :)


dan rumah kembali meriah bila adanya mummy
dan semestinya rasa lebih selamat :)

3 comments:

LaDy DeLLaZ said...

del tgk pavlova ada yg mini kn..
nilam ada wt x yg mini? :)

Anonymous said...

nak buat cili boh senang je..
potong cili kering, pastu kene rebus sampai mendidih. pastu basuh. pastu blend. campo minyak sikit. supaya cili tu cantik.
selamat menchoba.
:)

sapphire said...

dell: ada ...sila rujuk entry lepas ini..hehe http://blogalasapphire.blogspot.com/2012/02/my-weekend.html

Anon: thanks...letak minyak..? hmm..first time dengar ni.. *siapakah gerangan anda..??* :)