Wednesday, March 16

an apple a day makes the doctor jobless someday

dengan satu soalan saja cik doktor dah tahu saya berpenyakit apa. memang mcm tu eh..?mungkin ciri ciri yang saya bagi tu sama dengan 100 pesakit sebelum nih atau sama mcm dalam buku De Gowin's. Diagnostic Examination tapi..bukan ke setiap org kondisi badan dia lain lain. tak sama. kan doktor..? jumpa tak sampai 5 minit. bla bla bla. ok saya bagi ubat ini makan 2 kali sehari bla bla bla. takut jadi macam project sponsor saya. sakit perut. rupanya ada ketumbuhan hampir 6cm. mintak jauh. dengan hanya mendengar pesakit cakap itu ini sakit kt sini kt situ , dianogsis seorg doktor tu boleh dianggap betul tak eh..? mari makan apple setiap hari dan biar kita sihat dan doktor xde kerja. :D

3 comments:

FarhahNur said...

Cik sapphire, pernah jgk rasa mcm nie..deja vu..hihi

deena awanis said...

betul lah kak..kalau jumpe GP mmg camtu..geram..kadang2 tu kita yang kena tanya itu ini..haihh..sebab tu kalau rafique dina lagi rela bawak jumpa paed..biar bayar mahal, janji puas hati..

sapphire said...

kan..?hmm..dah pergi byk klinik..pun sama gak..gi ppum pun camtu gak..abes tu tempat mana yg ok..?tabib cina..? hehe :D