Monday, December 6

incase dia terbaca

1,2,3

kadang kadang
saya rasa mcm kurang faham dengan perangai org nih

saya tak kata perangai saya nih elok sangat
sampai boley pulak x faham perangai org lain
tapi_____ (isilah tempat kosong sendiri)

paling tak faham
bila seseorg tu tak tahu nk jaga limit dalam satu2 keadaan
limit berkawan
limit berada di rumah org
limit ke-slumber-an
limit bercakap dengan tuan rumah
limit bila tetamu datang
limit sebagai seorang tetamu

*tahu kan label sebagai tetamu hanya valid sampai 10 hari jer kan
kalau dah lebih maknanya dah tak dikira tetamu
dan tuan rumah ada hak nak halau ke apa kan?
betulkan saya kalau silap*



kalau boley saya nk list kan semua perbuatan diluar limit seseorg tu
tapi..mcm teruk sangat plak kan
ok lah saya list kan sikit
isk teruk kan saya nih 
bangun tengahari
xnk lipat baju
kaki atas sofa
berkeadaan kurang sopan bila tetamu lain dtg
bercakap kurang sopan dengan tuan rumah
xnk basuh pinggan gelas yg diguna



ok
yang part basuh pinggan n gelas tu
kalau basuh takat bilas dengan air tapi tak guna sabun
baik xyah basuh..sama mcm x basuh gak
*teknik org negara mana basuh tak guna sabun?*


saya tahu
bila saya buat entry luah perasaan canni
seseorg akan salahkan saya
dan mungkin akan merajuk dan nk pindah *konon*
tapi saya peduli apa
bila dah ditegur secara baik masih tak faham faham
itu dah mcm..haihhh kau nih xde perasaan lansung ke hape?

takkan tiap kali pun nk kne tegur?


*kadang kadang perasaan sabar tuan rumah pun ada limit dia*
dan saya tahu..dia bukan kesah..sebab dia mana ada perasaan
kan?


***

ini entry luah perasaan
mesti perlabelan korg kt saya skang dah lain
sorry
saya geram yg sgt


saya harap
bila saya dirumah org nnt
saya tak berperangai mcm dia
n please..kwn2..tegur saya klu saya buat salah silap tau



bye

7 comments:

Hasif n Fara said...

sabar k akak..

fara tgh cuti sem..tp keje kt ofis cm biasa la kn..

sabtu ada training cyto kt upm..19/12 ni abih la...

byk bc blog dr update blog..huhu...
u tkcr..

sapphire said...

hehe..
patut laa

best nye cuti sem
xbyk keje kan
hee

u too take care k..

:)

ajjah said...

good one nils..!!

sapphire said...

hee :)~~~

azri said...

elok la awak luah..
jgn simpan2 sgt..u're not alone..
awak ade kwn2 utk dgr masalah awk..

sapphire said...

hee..thanx
masalah nih mcm hampir selesai
heee :)

syira said...

hahahaha. i like!