Tuesday, May 4, 2010

carriedmark anda time study dulu brape?

saya tak pasti sistem carriedmark di mana2 kolej atau uni mcm mana. tp seingat saya la kan kan kan saya xpenah tahu carriedmark saya brape dulu. nasib la rendah ke tinggi ke. lec nk bg sikit ke byk ke. nak bagi berdasarkan kedatangan ke quiz ke atau kadar ketiduran dalam kelas ke. itu semua terpulang kepada lecturer. kita sebagai student xde hak nk masuk campur nk soal knp carriedmark kita sikit ke happeee kan kan kan.

dan bila saya masuk jadi cikgu disebuah kolej swasta yang namanya dirahsiakan nih wahhh mcm sume org xtau kan sistem carriedmark kt sini sangat lah lain nye dengan time saya student dulu. masa saya masuk tu ada batch yg da nk final. batch yg saya ngaja br stat. so batch yg da nk final nih sibuk2 tanya lec masing2 knp knp knp carriedmark diorg rendah. n ada cara lain x untuk naik kan carriedmark tu. n saya masa tu knp knp knp?? apakah halnya nih. haishhh. hehe. maka bila di siasat siasat oowhhh rupanya diorg takut final x lulus atau x dpt A. sbb final merangkumii 60%. besar tu pengaruhnya. ok. skang saya da faham. fuuh.

utk dua batch yg saya mengajar. sistem saya carried mark berdasarkan test1, midsem n presentation dan kadang kadang kalau ada yg suka hati x dtg kelas maka rendah sikiit lah carriedmarknya. tapi utk batch ketiga. saya da tukar. sbbnk senangkan semua org. saya senang xyah nk pening2 nk bg brape n student tu just study je smpi lebam n score dlm test1, test2, quiz dan midsem exam.

dan 2minggu lepas. saya da tampal carriedmark diorg. n berduyuuuuung la yg dtg bertanya knp??knp??knp??knp miss??miss x kasihan kan kami yg kacak nh ke??miss bg la asignment ke..quiz ke..so tht ktorg dpt tambah carried mark...apakah??apakah??apakah??

ok kalau student yg mmg da pandai n selalu datang kelas tanya soalan soalan camtu saya boley terima lagi. tapi semalam bila ada sorg student nih yg cuma dtg time test1, test2 dan midsem dan secara kebetulan dtg time quiz mengejut datang komplen. knp carriedmark dia sikit. haishhhh. 4minggu x dtg kelas lagi nk banyak soal! haishhh. da hantar warning letter kt umah masih berdegil xnk dtg kelas. haishhh! bukannya nk bagi surat alasan ke mc ke...haishhh! kalau ikut kan hati nk je bagi rendah lagi markah dia tu. ada ke patut sgt sgt sgt jarang dikelas tp ada hati nk komplen kita x bagi peluang dia bertanya dlm kelas kalau x fhm pape. apakah itu?? nila yg setitik sebelum nih da merebak ke batch ini. haishhhh! senyum je la. :D <-- terpaksa ke happe nih??? :PJustify Full
saya bukannya xnk tolong. tapi biarla diorg dpt A dengan usaha sendiri. bukannya sebab saya da naikkan carriedmark. itu sgt x best kan kan kan?? tapi dpt A dengan usaha sendiri dengan meniru juga tidak dikira yer. haiippp...

huh. esk buat quiz 2. last! klu korg xdtg jugak. nasib la. jgn nk dtg merayu rayu lagi. time kita bagi peluang xnk guna dgn baik..emo sebab baru selesai submit soalan final exam. fuuuhhh. emo dan sgt sgt sgt lega. dan cake choc mak hanis zalika sgt sgt best gila yumm yummm sampai satu potong mmg x cukup. :)

3 comments:

Hasif dan Fara said...

hua..sgt panjang nie entry kali nie..

bukankah final 40%??
sbb tu la mereka sgt sibuk dgn carrymark mereka..

fara kt uitm dl..
ada gak cmnie..tp carrymark 40% dulu..
ade je lec yg mmg shows c/w bfore final..
as dat is the final motivation to improve our std..
if c/w low..so kt akn sgt berushe to coer it time final..

hehe..
sekian sj pandangan sy..

p/s:nape akak sgt seryes lately nie??
jln straight je tkt nk tegur nie..

sapphire said...

faraa..
sory..bukan serius..tp xsmpt *huh tipu gila nk cuit bahu sikit pun x smpt kan* haha..
psl carrymark tu...diorg lain kot faraa.. siap nk suruh buat asignment.. mana sempat da..mggu depan da final... :)

sapphire said...

plus..awl2 lagi akk da pesan..carrymark berdasarkan test semua tu..jadi...hmmm...kasihan sungguh :D