Tuesday, January 16, 2018

yssp

baru-baru ni saya dah terlepas satu attachement program. terlepas deadline untuk register.
aaaahhhhh ruginya...program ni ialah Young Scientists Summer Program di Austria
program areas pun sangat kena dengan bidang saya
attachment start dari bulan june hingga august
tapi sv bagi email pasal program ni 2 hari sebelum deadline
saya plak sibuk dengan paper nak kena submit kat co-sv
tak sempat nak karang proposal dan register
ruginyaaa...
saya macam nak sangat pergi Austria
sebab of coz la tempat dia cantik dan penuh history kan
tapi sebab lain ialah kot kot la boleh jumpa MFA guru, Prof Brunner di Vienna University ke haha
berangan sungguh. susah kot nak jumpa Prof ni.
alahaiii....ruginya...padahal boleh je bagi phd proposal dulu...adoila ciknilam oiiii
(tapi kalau dapat boleh pergi ke..??en.MM benarkan ke?? estonia pun tak boleh pergi...hmmm)
kalau korang tahu mana-mana program canni share dengan saya tau tau tau
kat Japan ke. Autralia ke. tapi dengan scholarship la..tau tau tau!!! bagitau saya tau..
ok lah. entry tiada tujuan canni lah. banyak tau je. haha. bye. :)

2 comments:

dorsett pink said...

Wahh! Bestnya. bila ambik phd ni, sebenarnya ada banyak peluang untuk kita pergi ke luar negara (buat attachment duduk berbulan2 kat universiti tu). Kalau Nilam ada peluang dan kelapangan pergilah - boleh gain experience. Macam dalam bidang saya pun, UPM banyak offer tapi semuanya terpaksa saya tolak sebab saya tak mampu untuk pergi bersendirian duduk kat sana dengan anak, tanpa spouse teman. huhu.. Sebab saya tak kuat untuk buat semuanya sendirian. Nak tinggalkan anak kat Malaysia pun tak ada orang boleh jaga, plus anak saya memang langsung tak boleh berjauhan dengan saya. huhu. Mungkin rezeki saya keluar negara akan ada selepas grad nanti. saya cuma doakan je. Amiin

sapphire said...

InsyaAllah...saya pun harap dapat pergi attachment satu hari nanti. Amiin.. :)