Thursday, June 7, 2012

pulau pinang jauh ke tengah


saya rasa
kalau kakak saya tak kahwin dengan orang penang
mungkin nasi kandar sampai sekarang pun saya tak akan rasa
pasembuq..? lagi la...nama pun dah macam tersembuq-sembuq...
nak ke penang..? tunggu ada seminar atau kerja kat sana baru ke sana kot

tapi sejak ada abang ipar yang asal penang ni
dah pandai makan nasi kandar dah
dah tahu apa itu pasembuq
dah reti nak mengidam kuih serabai
kikiki

hari tu ke saya ke penang lagi
sebab: hantar adik ipar masuk KMPP
sempat la merasa..
nasi kandaq line clearq
nasi kandaq beratur
pasembuq (tak suka...tak sedap hihi)
tu je
nak makan kuih serabai tapi tak sempat
sekali kakak balik penang, ayah mentua dia belikan saya kuih serabai 3 bungkus :)


dan
apa yang best pasal penang
ialah dia punya bangunan-bangunan antik
rasa macam nak berjalan kaki dan amik gambar banyak-banyak
*macam la larat sangat nak berjalan kaki lama-lama*

kalau la saya student architecture..mesti dah rambang mata dah... :)

entry basi
lepas ni nak tulis pasal wedding di rumah kawan yang rupanya terletak sebelah je dengan rumah nenek en.mm
bye!
:)

2 comments:

syira said...

eh, duk copthorne jugak ke?

sapphire said...

aah...sebab nak dekat ngn batu feringgi...tapi hotel dia tak best...mcm sgt klasik... :D