Tuesday, April 3

rempah dan ratus

teringat lagi kali pertama
en.mm masak kari ayam
masa tu baru kahwin dan kami tinggal di damansara perdana
sedapdapdap! itu yang semalam teringin tu..hikss

hari yang sama kitorang bungkus nasi arab dari rumah mummy
dan balik sambung makan lagi dengan kari ayam
tambah-tambah sedap..dan tambah-tambah buncit perut en.mm :)
*nasi arab kan kering, so kalau ada kuah sikit baru sedap*

tapi yang sebenarnya
masakan pertama en.mm untuk saya bukanlah kari ayam
tapi spagetti..yummm yuumm... :')
dan nasi goreng udang dia pun sedap jugak..
rindunya~~~~ -_-"


ok.untuk kari ayam
saya rasa semua dah tahu cara-cara dia kan
mummy cakap semalam,
kalau guna santan kotak tak payah nak kacau sangat pun tak apa
tapi kalau santan fresh tu kena pemantauan 100%
kalau tak habislah tak cantik...

resepi kari ayam boleh follow resepi kari ayam ala kampung ni


dan ...
ini makanan untuk minum petang hari ahad lepas
pengat pisang... mummy yang buat
lama sangat dah tak makan.. yumsss
resepi senang sahaja. ikut satu-satu dari resepi ni
tapi saya tak guna pisang nangka...saya guna pisang tanduk
pun sedap jugak...

try ye kawan-kawan :')

No comments: