Sunday, February 13, 2011

hari ini dalam sejarah

ingat tak
dulu dulu
kalau jam 6 cam tu kot
tv1 mesti ada satu rancangan 2 atau 3 minit
teng teng teng *bunyi intro rancangan*
"Hari Ini Dalam Sejarah"
"pada tahun 1946 , Tanah Melayu telah diserang todak yang dasyat...."
teng teng teng *bunyi penutup rancangan yg sama dengan intro*


tapi sekarang saya rasa rancangan tu da pupus kot
atau saya yg jarang jarang yg sangat sangat buka tv1?

sebenarnya bukan nak cerita knp rancangan hari ini dalam sejarah dah pupus ke hape
tapi
petang tadi
tengah tengah duk lipat baju yg kering garing tadi
saya terperasan satu benda...
iaitu...koleksi shawl saya

masyaAllah....

sedar tak sedar boley sebanyak tu saya beli selama nih?isk isk isk... :)_

shawl pertama pertama sekali saya beli ialah yg ini..
serius..masa nih saya sgt la tak reti nk pakai shawl
tambah plak dengan jenis kain dia yg licin tu
saya beli sebab saya suka corak nya...
last skali...saya pakai dengan pin kt belakang jer
pastu bila end of the day...pin tu ke mana rambut terkuar2...mmg comot momot

beberapa tahun selepas itu.....

hari ini dalam sejarah

fashion shawl dah semakin hot :p
dan kepandaian untuk saya pakai shawl dengan pin stil melekat kt bawah dagu sampai hujung hari pun dah semakin maju ececece

pastu bila boring2 kt bilik
sambil lipat tudung 4 segi yg bersepah
TING TING TING!!!
satu idea sampai....

saya jadikan tudung empat segi belang2 nih pakai mcm shawl..
percubaan pertama nih
sedikit gemuk di leher
dan sebenarnya sedikit rimas
tapi disebabkan nmpk cantik...*perasan*
aku sanggup lakukan apa sahaja
biar menderita asal cantik...x gitu...?? :p

kemudian
muncul tudung yuna
yer lah..dia kn artis
dan peniaga shawl pun mesti la pandai buat marketing kan
takkan nk letak tudung nilam plak
ntah sape sape lah nilam tu... :P

pastu...
hari berganti hari
bulan berganti bulan
gaji masuk gaji keluar
teng ...teng ... teng....

terimalah koleksi shawl yg saya ada setakat nih....
ini cuma sebahagian
sebahagian lagi dalam kotak tingkat tingkat...
dan saya tahu..koleksi korg mesti lagi banyak kan?


kebanyakkan nya ada memori tersendiri
ada yg sekali pakai sahaja
ada yg dipakai bila nk gi interview jadi cikgu dulu
ada yg dipakai semata nk gi umah en.mm
ada yg x pakai lansung...pun ada :)

dan sekarang
saya dah x minat nk beli shawl
sebab..?boriiiingggg.... :p

shawl ..?? baik saya beli makanan.. :P

saya x tahu nak buat dengan lambakan shawl saya tu.. -_-"

4 comments:

syira said...

tu la. mse kat gvr dulu stock nilam utk sebulan lg.

My Azie said...

waahhh banyaknye shawl ! :D

yanafia said...

arkibbbbbbbbbb
hehehehehe

sapphire said...

syira :: haha...ngade!

k.azie:: hee...:)

yana:: :D