8.12.10

Terengganu Kita : kedai kueh

saya tersangatlah hairan bin ajaib bin terkesima bin eh apakah?
haa
panjang nau nama nya
itu maksudnya betapa org org yang mengatakan
terengganu nih ceh kekampungan?
terengganu nih mana ada bangunan lebih dua tingkat?
terengganu nih masih tinggal atas pokok?
hishh nak kne semburan berasid macam perarakan ahad lepas ke?
saja jer tau buat darah i naik mendadak
geram i tau

amende laaa
ingat terengganu nih xbest sgt ke
skali dtg nak stay sini terus tau
ececece

memandangkan saya duk terengganu sampai 13hb
jadi
entry sepanjang tempoh nih berkisar ganu kite jer lah deh
doh..dok kang nok cite pasal shah alang sokmo
dok boring ke??
hehehe
pahang dok belake?
kolo dok pahang gok gi cari kamuh bahase trg
*ok bunyi mcm org darak doh nih hehe*

ok lah
mari kita ke Rancangan Terengganu Kita
dibawakan khas dari Terengganu oleh cik sapphire comey lotte
*jangan muntah dulu*

hari nih
saya nak bawak semua ke sebuah gerai-kedai kueh kt Kuala Terengganu
yang ada jual mcm mcm mcm jenis kuih muih yg isk isk sedap sungguh
makan sekali mmg x cukup

kedai kuih nih xde nama
letaknya betul betul di tepi Jalan Sultan Sulaiman
sederet dengan Wisma Tenang
jalan 5 minit da boleh sampai Wisma Darul Iman

kalau tak silap
kedai nih bukak dalam pukul 10 pagi
dan akan tutup bergantung kepada bilangan kuih yg tinggal
klu kuih abes awal maka awal la kedai tutup

saya selalu gak pergi kedai nih
fav saya jala mas-lompat tikam-creampuff-akok kecik-kueh bakar
yumm yummm



harga pun murah saja
klu bawak duit 2ringgit pun da boley beli 2 jenis kueh 

kalau singgah terengganu
jangan lupa singgah kt kedai nih tau

:)

2 comments:

azri said...

bole dapat x kueh 25sen kt shah alam?? paling murah pun 40sen seketol..

sapphire said...

sgt betul...kat tmpt lain mana ada..trg jer... :D