Thursday, November 4, 2010

Happy Deepavali


 

saya selalu sebut "hari raya deepavali"..bukan deepavali
ala...macam...
hari raya cina
hari raya puasa
hari raya deepavali
haaa..baru satu malaysia..malaysia boley :p

ingat tak dalam buku sejarah
klu org cina mesti kerja lombong
org melayu kerja petani
india plak toreh getah
skang..semua kerja sama sama

saya jarang sambut deepavali
maksud saya bukan pergi panjat batu caves
atau mandi minyak atau makan manisan warna oren
tapi pergi beraya ke rumah kawan2 india

nk banding dengan hari raya cina
dari kecik saya akan ikut arwah Ki ke rumah kawan2 cina dia
mummy pun ramai kawan cina


deepavali?
mmg jarang..
mungkin sebab kurang kawan india kot :)
jiran jiran pun semua melayu


first time saya pergi beraya masa tahun 2008
ke rumah kawan Yaa
lupa la nama dia apa
makan makanan india yg sedap sedap
*xkn makanan cina plak kan*
pastu acara utama
pakai inai wuuhuuu
keras kejung tangan jadinya... :)


akhir kata
kepada kaun India di seluruh dunia..malaysia terutamanya
Selamat menyambut hari Deepavali


No comments: