Tuesday, October 5

sayang


harini saya nak bercakap tentang sayang.

sayang, ialah perasaan random dan bukan bole dirancang,
atau paksa, atau cuba atau pura-pura.

secara jujurnya, kita hanya akan sayang sesuatu yang cantik,
bukan buruk , hodoh atau serba kekurangan.
kerana, sayang seperti cermin mata ajaib.
seperti kata pepatah, beauty is in the eye of the beholder.
dan cantik pada saya tak semestinya cantik pada orang lain.

seorang lelaki yang kudung, dipandang sempurna oleh perempuan yang menyayanginya.
seorang perempuan yang gemuk, akan disentiasa dipandang cantik oleh lelaki yang mencintainya.


kerana seperti sepasang kasut, kita tidak memilih kasut kerana warna dan
jenamanya. tetapi, kita memilih kasut yang selesa untuk kita pakai sampai bila-bila.

oleh: lidah

3 comments:

Anonymous said...

sblm ni ms kawan rasa dia mmg cute tp biasa2 je.bila da 'fall in love' rs dia sgt cantik dipandang mata..cite sy mcm lagu Jason Mraz - Lucky (Feat.Colbie Caillat) hehehe..fall in love with my bestfriend..

yernterry said...

btol tu sokong sgt.kdg2 org x nmpk ape yg ade depan mate.kite syg die sgt2 tp die x pnh nak nmpak.bile da xde,baru terhegeh2 nak carik.at that time sume da kering.huuu

azri said...

salam cik nilam..
waa..blog bertukar tp masih jgk cantik!! tahniah..