Wednesday, September 15, 2010

seduang dan kelinik dr.lee

dua sebelum raya hari tu
saya mengalami sakit selsema n demam yg kronik
ececece..kronik kunun...hehe..
xde la kronik sgt
tapi da sebulan x baik baik
pastu mummy sy mcm tensen r
yer r..duk bersin jer sokmo
abes virus virus berterbangan di sana sini heee

pastu
mummy pun bawak la saya gi klinik dr.lee
antara klinik yg terkenal kt kuala terengganu
seangkatan r dengan klinik dr.sulaiman
sape org trg klu x kenal 2 klinik nih mmg bukan org trg r
hehehe

klinik dr.lee nih letaknya kt jln tok lam
bukan jalan tok saya yer hee
dekat jer ngn rumah wan saya
dr.lee nih mcm doktor utk family saya r kununnya
klu sesape sakit esp wan n ki saya ..call saja
5 minit jer dr.lee pun sampai rumah
dengan bag sakti yg penuh dgn obat obat

mummy ckp
ubat dr.lee nih power
super power huhu
makan skali mmg xkn makan lagi
cepat jer sembuh
tp sembuh x sembuh tu kuasa Tuhan kan hee
cumanya mahal sikit la klu nk banding ngn klinik lain
maka hampir bankrup saya hr tu
ubat sahaja da sampai rm100
tp xpe demi kesihatan yg berpanjangan hehe

so masa nk tggu jumpa dr.lee
mcm biasa
keluarkan barangan sakti dr bag
n pukul sekuat hati
setiap apa yg menarik dlm klinik dr.lee yg mcm antik nih hehe
buat kenangan anak cucu di kemudian hari

kan da ckp. ini ialah klinik antik.ejaan pun masih antik. KELINIK. huu. marah cikgu bahasa klu tgk.
 
sistem file yg agak antik jugak. atau sume klinik-hospital-rumah sakit-pusat perubatan mmg camni?? - mcm ssh jer nk cari rekod pesakit..
poster kesihatan yg saya rasa masa saya skolah dah ada poster nih semua huhu - color lusuh kne matahari

tempat menunggu - nk dijadikan cerita yg dunia nih xlah besar mana pun - makcik yg pki tudung putih baju kurung purple tu classmate mummy -


tempat ambil obat - skali tgk mcm kedai ubat cina -
gambar tambahan 1: laluan shortcut ke umah wan saya dr kelinik dr.lee - terus je pastu belok kiri - sebelah parking motor nih kelinikdr.lee
lambakan obat obatan
dr.lee ckp..saya ada penyakit "seduang" ..
wahai org org terengganu sekalian
tahu x "seduang" tu apa??hehe
sila cari dlm kamus skang !!!
dr.lee ckp lagi..
saya terkena "seduang" nih sebab hidung saya senget
huh...??? hidung senget boleh sebabkan "seduang"??
ok kali nih soalan ditujukan kepada doktor2 n bakal2 doktor plak
apa kaitan hidung senget dengan "seduang"??
adakah dengan kedudukan hidung yg senget menyebabkan penghasilan hingusan yg byk?
dgr kata hidung mawi pun senget. dia pun ada seduang ke?

tp saya redha
*sedapkan hati yg lara*
after mkn ubat n sembur ubat dlm lobang hidung
penyakit "seduang" saya sembuh
Alhamdulillah

:) :) :)

4 comments:

Erina Asmawani said...

seduang?? penyakit pe tu nilam..mungkin sama cam resdung kot? neway, take care ok..get well soon ;)

P/s: ni dmam rindu ni kot..kena jumpe "doktor" yg itu baru sembuh ;p

azri said...

'Resdung aka Sinusitis, ataupun seduang - mengikut panggilannya di terengganu' ni sy jumpe bila try cr kt internet..tp mmg ade kene mengena ngn hidung senget ke?? yg pnting awak cepat sht ye cik nilam..amin..

sapphire said...

erina:: doktor tu jauh sgt laa..tu yg sakit2 jer nih :D

azri:: yer betul!!! hehe..skang da ok sikit.. :)

Unknown said...

saye tatau klinik dokter sulaiman.. tapi klinik yg saye rase plg popular disinun ialah klinik rahim hamzah halim & razali pasal klinik die ade beberape bijik and name klinik tu panjang.. hoho~
idung senget ade kaitan ke? hurm.. ntah~ senget ke idung awak?