Friday, August 27, 2010

siputsardin


hye
saya bekerja hari nih
adik beradik saya yg lain sume x kerja
pastu kan...pastu kan...isk x aci betul
kenapa la KL x cuti jugak
knp?? knp?? knp??


ini lah dia pengangkutan rasmi saya setiap hari
keluar rumah seawal 630am
pastu sampai rumah kurang lebih 630pm
tp ini bergantung kepada kereta panjang nih jugak
saya panggil kereta nih siputsardin
knp??
kejap eh...


perubahan yg dilakukan oleh ktm
coach tgh utk perempuan sahaja
coach tgh utk penumpang perempuan sahaja
perhatian coach tgh utk penumpang perempuan sahaja
tiap kali pun dia akan ulang benda yg sama
kadang kadang rasa..hishhh....sabaa sabaa di bulan puasa


saya panggil siputsardin sebab
tiap kali pun mesti jadi sardin
bertempek tempek dlm train
xsuka betul laaa
tapi nk xnk kne harungi juga la kan







knp saya panggil siputsardin?
sebab tahap kelajuannya tersangat la mcm siput
lambat tu satu hal
kadang2 boley rosak plak..kne tukar gi platform sebelah pulak
hishhh..sape la x mengamuk
pernah terfikir nk drive jer
tapi nnt hal parking
minyak kereta
keselamatn kereta
tol lagi
jalan jem lagi

tiba tiba rasa mcm...
mcm...
nk buat aduan laa
aduan rakyat..kami prihatin heeee
boley x..??
takn selama setahun nih...atau lebih..atau sampai bila2 nk jadi sardin..
sedey nye...

No comments: