Tuesday, July 6

100 hari bersama

Salam Aida..
trma ksh sbb ingt akk lg..

kdg2 k.a sndri pun xtau knp k.a yg jd pilihan Tuhan..mgkin sbb bkn diri k.aiyg Dia pilih tapi suami..suami yg sgt baik mcm dia Thn pinjmkan pd k.a sekejp je..tp alhmdllh,k.a bgga teramat sgt dgn kurniaan Dia.

k.a xnk sape2 pun rase apa yg akk rs skrg..bende ni sgt perit..1 masa mmg xtertanggung.akk xkuat,aida..berpura2 kuat utk jg hati smua org..

mmg akk mgadu dgn Thn yg akk sgt2 xsggup hdpi smua ni..akk xsgp pisah lama2 dgn dia..mintak Thn kembalikan akk pd suami..sbb tmpt isteri di cc suami kan?bila mgadu mcm tu rase puas..mdh2an perpisahan ni xlama..

aida,ingat pesan akk...akk mgkin kwin xlama,tp akk hdp dgn dia dh lama..he was a hsbnd to me since d vry 1st kami bcnta..ada cnta yg lbh lama,tp masing2 xsm..

ape yg akk lalui skrg ni byk mngajar..tp akk da xde ksmptn nk tnjkkan pd suami..cma mmpu tnjkkan dgn cara bdoa,bsdkh,ziarah kubur stp hari..hrp2 dgn cara 2 pahala bertrsn dan hrp2 sgt dgn cara 2 dia tahu k.a cinta dia spnuh hati akk.

bila kita gmbira..jgn lupa pnjatkan kesyukurn kita pd thn..Dia yg anugerahkan bhgia tu..jd berterima kasihlah..i was so vry hppy wth my marriage..1 saat mgkin akk lalai dgn kegmbiraan & kebhgiaan yg Dia bg..

terima smua kekrg dan kelbhn suami dgn sng ati dan berlapang dada..jgn sesekali merungut..even dlm hati sekalipun..thn mndgr..kita xtau kalau2 Thn kabulkan rungutn kita..

plg pnting,jgn kecikkan ati suami..xtrma smbhyg kita slagi xhlg kck ati dia..bhgiakanlah dia slgi mmpu,aida..

knp k.a ckp mcm ni smua..?
rase ralat sbb xdpt btl2 mtk maaf dr dia..wlaupun k.aizm tau dia xprnh mrhkn akk..tp skrg2nya k.a teringin nk mntk ampun smua dosa kt dia slma ni..asek ckp nk tgu raya je..tp xkesampaian pun..

dia pergi saat k.a xbersedia lgsg..i tot hdp kami will last longer..sekrg2nya dpt tgk dia tua..dpt tgk ank2..dpt hnymoon..xkesmpaian smua tu..perit bila pk smua ni..

hargai apa yg aida ada skrg..tp bersedia itu perlu..Thn pnjmkan dia utk bsama2 k.a ckp 100 hari..subhanallah..


--------------------------------------
apa yg boley saya ckp lepas baca entry terbaru cik aida
ialah sayu sgt sgt lepas baca kisah kak a nih
genap 100hari bersama..suami tersayang telah kembali ke rahmatullah

betul
semua nih pinjaman sahaja
Allah lah yang memegang hati-hati manusia dan membolak balikkannya.
bayangkan kalau ini malam terakhir kita. (aishah)

semoga kita dpt pengajaran dr apa yg berlaku
salam takziah kepada kak a

2 comments:

CIKAIDA said...

thx cik sapphire,
sudi kongsikan cerita ni dgn ur readers.

kalau hari ini kita gembira, belum tentu hari esok kita mampu gembira.

makanya, kita harus bersedia.

sapphire said...

setuju..kne selalu beringat kan :)