Tuesday, March 6, 2018

drama pgroom

seminggu dua macam-macam berlaku kat pgroom (postgrad room)
office aka tempat untuk budak2 postgrad buat kerja masing2
setiap sorang dapat satu meja. tapi pgroom ni khas untuk civil je
department lain kat tempat lain.
since co-sv saya dari civil. jadi saya pun dapat stau tempat kat pgroom ni


so dua tiga menjak ni macam ada perang tampal notice kat pintu masuk pgroom ni
first sekali berkaitan dengan jangan makan dalam pgroom
saya tak perasan pun sampailah Taher datang bagitau yang dia dan kawan2 dia (org arab dan sewaktu dengannya) tak selesa dengan bau makanan yg budak2 malay makan
(specific gila..budak2 malay tu..) ok la saya cakap saya faham...
tapi kitorng makan takde lama mana pun kan. paling kurang setengah jam (sebab sambil tgk movie jd lama sket hehehe)
dia cakap please...you can eat downstairs..." like....ok..
notice (gambar kat atas)...saya dan dak dak malay dah tahu dah saya punya kerja
hmmm...budak ni selalu je cari masalah dengan org
macam la pgroom tu hak dia

maka mulai hari tu makan la saya sorang kat bawah...hukhukhuk

pastu dua tiga hari lepas baru la ada official notice dari pihak management
katanya HOD pernah masuk pgroom dan bau busuk..ntah sape yg bawak makanan time tu
tu yang management pun keluarkan notice
masalahnya budak2 malay makan tghari je..bawak nasi je
ada budak2 iran tu siap bawak toaster. bakar roti siap...takde pun geng dia nak bising kan

ni official notice dari pihak managementyang dah diconteng conteng dan dibalas conteng haha
saya macam kenal tulisan yg pen hitam tu...macam tulisan taher je hahhaha
hmmm...macam2 la korang ni...

pastu ada plak pihak (saya rasa foreigner) yang tak puas hati
maka satu lagi notice berkenaan jangan buat bising
puak ni saya rasa dia tidur kat pgroom
sebab kawan saya pernah nampak diorg ni mandi semua kat toilet pgroom
kalau balik lambat diorg ni still ada. kalau datang awal pun diorg duk sedap tidor
isk isk isk...pelik pelik la korang ni
apa-apa lah...janji tak ganggu saya

korang ni relex la
tak boleh ke toleransi sikit
bilik ni kan pakai sama2. tahan la sikit hidung tu.
time makan je la time yg dapat relex sikit. tgk youtube ke. drama ke.
time la kena buat kerja dah. masuk lab. 
lagi pun bukannya sepanjang hari ada bau busuk
dah nak dekat 2 tahun saya makan dalam office. selama tu takde pun yg nak tegur busuk ke apa
baru sekarang baru nak tegur. kenapa??
yg suka buat bising tu plak. faham2 la. office tempat org study
bukan untuk berhuha huha
ok lah. jangan gaduh gaduh..heeee
bye

No comments: