Monday, October 30, 2017

berita

macam dah lama tak update blog sambil makan-makan
ni masa minggu lepas...saya rasa mcam malas nak drive ke um..jadinya drive ke library shah alam je
ok jugak sbb dekat jadi pukul 5 baru nak kemas-kemas barang pun ok..530 dah sampai school umar..

ok sebenarnya berita yang nak saya share ni biasa2 je kot
tapi bagi saya..hehe..macam..omg!! omg!! omg!! haha
masa email tu terpancar (terpancar??) kat screen telefon
macam..alamak result dah keluarlah...aduhhh takutnya nak buka
(sebab beberapa sebelum baru je terfikir eh bila la result nk keluar..ke saya tak terpilih)
tapi buka je email tu...dalam hati..berdebar-debar sungguh..
pastu.....
dear Sir/Madam,....
.
.
.
.
.
.
.
Alhamdulillah
Alhamdulillah...thank you Allah
abstract yang saya hantar 2 bulan lepas terpilih untuk ke Biological Sciences Graduate Congress 2017
ALhamdulillah....mcm happy sangat haha...sebab dah kecewa tak dapat pergi Estonia kan hehe
BSGC2017 akan bertempat di NUS, Singapore..yang menggabungkan Universiti dari Malaysia (UM), universiti dari China dan NUS sendiri..
saya hantar abstract ni pun dah last minute sebab last minute juga karang dan last minute juga tahu pasal ni..itu pun kawan yang bagitau..(sbb dia pun tahu betapa kecewanya tak dapat ke estonia...over tak haha!!)
jadi saya amik je result yang ada karang serba sikit dan minta sv check ok ke tak dan submit
Alhamdulillah...mungkin ini yang terbaik untuk saya :)
details pasal BSGC2017 ni tak tahu lagi macam mana..minggu depan akan ada meeting dengan student2 yang terpilih sama nanti..nanti saya cerita lagi k...

berdebor pulak...kena present kat universiti luar ni..
harap semuanya ok...harap suara kuat dan tak nervous...
doakan eh :)

4 comments:

dorsett pink said...

Tahniah Nilam. saya tahu perasaan happy tu mcm mana. hehe.. all the best for your full paper nanti

k said...

Alhamdulillah. tahniah Nilam!!! yeay!!! hebat2. NUS tu, bukan calang2 uni. syabas dan best of luck di sana nanti :)

sapphire said...

intan,
thanks intan. saya masih tak berjaya buat clipping tu lagi. pening kepala. nak sambung try lagi hari ni :(

LLizam,
Alhamdulillah. thanks. baru saya tahu ada culture night juga dan kena terlibat buat perfomance. aduhhh...pengsan!!

dorsett pink said...

nilam, try tengok youtube macam mana diaorang buat. Tengok 3-4 video sebab setiap orang buat cara lain-lain. saya pun banyak belajar arcgis melalui youtube