Wednesday, July 20, 2016

#ramadhangoal



sebelum puasa saya dah set dalam fikiran nak try khatam quran bulan puasa tahun ni
tambah-tambh lagi sekarang tengah pregnant kan
jadi memang dari dulu dah memang berhajat nak khatam quran time pregnant
dan saya rasa time bulan ramadhan ni masa yang sesuai

macam biasa saya ikut tips baca 2 muka surat setiap kali solat
jadi 5 x 2 akan jadi 10 muka surat setiap hari
seminggu pertama tu saya agak laju juga
kadang-kadang boleh baca sampai 4 muka surat tiap kali solat
cuma bila masuk pertengah ramadhan tu agak slow sebab busy
saya kena gi um..ada progress meeting...segala kan
balik rumah dah petang...solat asar dah kena siap-siap untuk berbuka
jadinya kadang-kadang waktu yang ada cuma after subuh dan magrib je

cuba untuk mengejar
sebab saya dah terlambat 2 juz
kadang-kadang bila dalam keadaan memaksa sangat
macam nak kejar sangat 2 juz yang tertinggal tu
rasa macam tak best langsung...macam......hmmmm
jadinya slow slow je baca......in shaa Allah sempat...
(sedapkan hati)

tapi sampai akhirnya saya terlambat 2 juz :(
walaupun 2 juz terakhir tu cuma surah-surah pendek
tapi tak sempat juga habiskan sebelum habis ramadhan :(
jadinya saya berjaya khatam hari ketiga syawal...
raya ketiga!!! :(

apa-apa pun...
semoga amalan bacaan 1 quran dan puasa dan solat 5 waktu dan solat sunat
diterima Allah yang maha menerima....
semoga segala permintaan saya juga dimakbulkan Allah yang maha pemurah
semoga amalan dan surat-surat cinta diterima Dia ...
aminn

#ramadhangoal korang macam mana pulak?
saya kagum juga dengan #ramadhangoal Miss Nina dan Noh iaitu cuba hafal surah2 pendek
sangat-sangat #relationshipgoal betul couple ni.. sweet tahap kalah kereta lemosin hehe
sama-sama nak kumpul saham akhirat...

ok lah
postgrad room hari ni macam sunyi sikit
biasanya waktu-waktu canni dah penuh dah
sekarang baru ada 2 3 student
minggu depan ada sampling
nak pi siap-siap apa-apa yang patut
bye bye

No comments: