Monday, September 14, 2015

weekend

IMG_1742[1]
ini adalah gambar federal pagi tadi (no filter). saya rasa masalah jerubu sekarang ni semakin teruk. hari jumaat hari tu ok sikit kot. redup redup macam berkabus. hakikatnya panas dan macam……susah nak bernafas pun ada. tapi kena pergi school juga hari ni. Umar pun pergi school. walaupun dalam group whatsapp ramai yang tak nak hantar anak ke school sebab jerubu. saya terpaksa hantar. sorry umar. mummy ada banyak benda nak kena siapkan hari ni. harap tak tergolong dalam calon emak emak yang teruk. dan harap umar faham. :(

Processed with VSCOcam with c1 preset
sabtu. ke IdeaRaya 2015 di Laman Budaya, Shah Alam. mummy terpaksa beli sekotak brownies sebab YB Umar kita ni nak belon. pulak. tapi brownies tu sedap dan umar pun makan banyak. and the happiness in his face? priceless. tapi jangan nak paw kepaw mummy sokmo k. mummy takde bank. :D

IMG_1731[1]
sabtu ialah hari malas nak masak dan malas nak makan luar. jadinya macam hari kurang makan. ahad pulak hari makan banyak. lunch makan di nasi kandar Kudu. nasi penuh kuah campur ayam goreng peha telur masin n tambah cili hijau. kenyang sampai ke pukul 6. lepas tu lapas balik. dinner kt secret recipe. orang lain makan nasi kudu nasi separuh je. saya nasi penuh habis sampai licin. dasar sangat kan. hehe.

Processed with VSCOcam with c1 preset
en.MM atau aboh YB Umar kita ni saya rasa seoorang lelaki yang boleh dikatakan pandai masak jugak. (bagi saya lah). sebab kalau time dia cuti adalah juga hari hari yang saya tak payah masak (tapi kena tengok tengokkan budak2…mana ada hari goyang kaki huhu). dia suka try new recipe. tiba-tiba je nak try kueh teow kungfu atau tiba-tiba nak try buat ayam masak kamheong. ingat lagi masa mula-mula kawen dulu ayam yang dibungkus dalam aluminium foil dan ditaruknya segala macam rempah dan bahan. dan hasilnya kebabommm. (harap en.mM tak bacanya…nanti kembang seminggu pulak). tapi kalau masak simple pun sedap jugak macam nasi goreng udang. sedap dap dap. hehe. jadinya bila umar paw kepaw mainan masak-masak ni ramai yang macam “ni mainan untuk girl la” huhu. tapi saya rasa tak salah kot. kalau boleh saya nak umar pandai masak. atleast benda benda basic macam masak nasi, goreng ayam atau ikan. buat kuah sayur. simple. tumis sambal ke apa ke. nanti klaua hidup sendiri tak adalah nak kena makan kat luar je kan. sekian.

Processed with VSCOcam with c1 preset
itu sahaja laporan hari ni. sepatutnya kena siapkan laporan untuk meeting esok. ish ish ish. yang follow saya di instagram mesti dah tengok gambar ulang tayang ni. hehe. ok bye.

No comments: