Friday, June 5, 2015

fasa blur

saya rasa ramai yang tahu saya sedang sambung belajar
atau ada yang tak tahu
meh saya nok kabor hehe

kalau jumpa kawan-kawan lama
soalan pertama yang akan ditanya "buat apa sekarang?"
kadang-kadang macam malu nak jawab "sekarang tengah belajar lagi"
macam kau ni dari dulu duk study je...bila nak habisnya
macam tu la perasaannya tiap kali
bukan setakat kawan. sedara mara pun sama.
tapi saya tak kesah sangat pun. jawab je la dengan senyuman paling pahit kihkihkih

jadi sekarang saya belajar di UM
bidang alam sekitar
sama macam masa degree dan masa master
sama. sama. sama. cuma. supervisor dan universiti je berbeza.
sebab? nak tukar angin kononnya.
kalau nak tukar angin baik belajar over the sea terus. hihi.

tapi kali ni memang agak tukar angin jugalah sebenarnya
sebab saya tak perlu field work mahupun lab work
kerjnya hanya mengadap computer
cari journal. cari data-data yang ada di internet. cari report yang berkaitan.
sampai lebam.
sekali-sekala saya perlu call agensi-agensi kerajaan atau swasta untuk dapatkan data.

saya ingatkan buat labwork dah cukup susah
tapi untuk dapatkan data daripada agensi2 ni lagi susah.
sehinggakan rasa malu nak followup banyak kali.
pernah satu kali saya call satu agensi dan dia sampai dah kenal suara saya. adoiiilaa.
habis tu. kalau tak follow up. diorg ni mesti lupa.
atau sebenarnya apa-apa lah lagi alasannya kan. buat-buat tak dengar. dan esok call lagi.

sebab tu lah kadang-kadang saya rasa macam blur. se-blur yang boleh.
faham?
macam sekarang ni lah.

tolong saya please!




#menangisbawahmeja

2 comments:

intannazirajalil said...

same ngan husband intan kak nilam, kemain lah susah nak dapat data dr agensi kerajaan ni, mcm data classified pulak, tak dapat data, cmne nak analyze, huhuhu..

da la husband intn dok kuala kangsar, dtg cni da buat apointment, sekali xde hasil..

sapphire said...

sedihkan :( benda yg sepatutnya kejap je boleh siap dah jadi meleret2 lamanya...kalau over sea (ok mmg takleh nak bandingkan tapi nak jugak) diorang kalau cakap kita nak data untuk study laju je bagi kerjasama... kesian kat kita :(